Antroposofisk dröm ?



Är det så här en sann antroposof föreställer sig ett naturligt syreberikat vatten, genom en fjällbäcks naturliga vindlingar nedför en fjällsluttning ?
I så fall är Ni alla välkomna till  Kesudalen för att dricka detta fantastiskt kalla goda och uppfriskande vatten.

Första gången jag kom till detta paradis var för många, många år sedan i ett annat sällskap än med min man,
nästan 25 år.
Jag fick lite av dejavu känsla. Jag kunde inte förstå varför............ men till slut klarnade bilden !!
Helt otroligt, jag hade varit här tidigare, jag kände igen dalen, sjön och sist men inte minst Helagsfjället. Men himmel och hangarer (tack syster för ett underbart uttryck), det var ju där på toppen som de (inte jag) glömde chokladkakan.
Det låter inte så fruktansvärt när man har kiosken runt hörnet ,men där !!!  Där var den där lilla extra lyxen
för att orka vandra,  ett hårt slag.



Utefter vägen mot Kesudalen kan man se Helags skymta i bakgrunden. Det är Sveriges sydligaste glaciär, mäktigt tycker jag. Stugan i förgrunden är en gammal fäbod med anor från 1600-talet.
Till dessa fjäll kommer det årligen massor av vandrare, fiskare och jägare, det sägs vara gott om både fågel och fisk.
Får man ingen fångst så har man ju ändå haft en fin tur !

Kommentarer
Postat av: Lissen

Kan leva mej in i känslan att se detta vackra landskap, oändligheten och lugnet!

Men också att man ska ha tillräckligt att äta,

inte glömma någon chokladkaka, huvaligen!!!!

Kramen

2008-08-11 @ 09:25:47
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Lissen

Nu tassade jag in igen och gick på grusvägen!!!

Kramelikram

2008-08-12 @ 21:37:42
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Lissen

Nu sitter jag på fjälltoppen och spanar!!!

Kramelikram

2008-08-13 @ 21:31:32
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0