Frodigt !




Så här frodigt och vackert är det i min trädgård i Jämtland. I år har växtligheten verkligen slagit rekord, aldrig har artrikedomen varit större.
Vi kom upp sent på kvällen och hann aldrig inspektera ägorna ordentligt men min granne hade gjort det.
Dagen därpå när jag var ute pekade hon på min "bädd" och se vad jag såg !!!!!!  Maken till enorm växtkraft, så mycket olika blommor och grönt.  Allt detta har jag inte lyft ett finger för, det har naturen själv skött under många år. Så fantastiskt vackert.  Färgerna är djupare i verkligheten men jag är inte så duktig med kameran förstår du.

Jag kan tyvärr inte namnen på alla sorterna men det behöver man inte kunna för att glädjas vet du !

Min son satte för några år sedan en liten rabarberplanta men den tog sig inte riktigt bra, men titta ordentligt där bakom brännässlorna så skymtar den fram med sin gängliga stjälk.

Hundarna har skött gödslingen, tack !!!

Kommentarer
Postat av: Lissen

Jag är också så där att jag mest njuter av blomstren och namnen har jag svårare för!

Kanske ni kan göra en liten rabarberpaj till helgen, för att fira att den äntligen börjat växa!

Tacka vovvarna, hihi!!!

Kramen vännen

2008-07-28 @ 22:41:27
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Michaela och jill

Ser för härligt ut! Hoppas att vi träffas till helgen! Kramar

2008-07-29 @ 18:03:24
Postat av: Lissen

Hmm, jag ser att rabatten fortfrande är frodig!!!

Ha det gott i värmen

2008-07-31 @ 22:17:47
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0