Husbygget och lite annat !




Nu äntligen börjar huset att ta form, ivarjefall grunden. Det är otroligt att det går så fort ,på bara fyra dagar är grunden klar med avlopp, dränering, vatten och el ! Själv har jag mest inspekterat, bättrat på solbrännan, lagat mat, städat, tvättat, diskat, motionerat hundar, skött om de sociala kontakterna och läst böcker.
Om jag kommer över en intressant och spännande bok sträckläser jag den och är knappt kontaktbar, då förfaller hemmet, ingen mat, inga rena kläder och dammet lägrar sig tillsammans med hundhåret. Men vad gör det, allt finns kvar till nästa dag. Förr eller senare så uppstår lusten att ta tag i det, har jag märkt. Den insikten tog det, för mig, många år att komma fram till. Tänk så många gånger jag städat putsat och fejat och varit på ett hel....... humör !!! Stackars barn, att växa upp i en sån atmosfär ?!      Förlåt en mor !

Ja, det är nog så tyvärr,att år 2008 så är det fortfarande vi kvinnor som tar huvudansvaret för hemmets skötsel. Är vi verkligen bäst lämpad för det ? Eller är det så att vi vill ha det på vårt sätt och har svårt att se att saker och ting kan göras på många olika sätt och slutresultatet blir ändå bra ? Eller vill vi vara SÅ duktiga ? Eller.........????????
Vad tycker/tror Du ?



Kommentarer
Postat av: Lissen

Bra att lite "måsten" försvunnit!

Att veta att lusten kommer (senare,hihi)

Men vet du, du är verkligen en toppenmamma!

Kramen

2008-07-25 @ 18:24:13
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0