Äntligen !




Ja, äntligen börjar vi så smått att komma i ordning här på torpet. Det är därför det har varit så tyst på min blogg.
Det är inte hela sanningen förståss, kameran har inte heller varit ok. Men nu funkar den.

Vi stortrivs här ,nära till allt, skog, stad och promenadvägar och sist min inte minst, hundutställningar !!
Stället vi köpt här i Avesta heter Tråbacken, vilket namn, undrar hur det har uppstått ? Någon som vet ?
Enda nackdelen som jag kan se är alla dessa fästingar, i början var det verkligen riktigt otrevligt med dessa småkryp, men nu har jag vant mig och borstar bara bort dem på hundarna, plockar de som fastnat. Det är knappast någon mening att döda dem de finns i miljontals.

I morgon är det utställning här i Avesta, bara 10min. med bil, helt otroligt nära. Vi har oftast ca. 60 mil att göra innan man koimmer i närheten av någon utställning. Vi kan om vi vill åka hem och fika !!
Till kvällen blir det att bada, föna, borsta och putsa tassar på hundarna för att de ska vara riktigt tjusiga i ringen. Det ska bli så roligt att träffa uppfödarkollegor, prata hund och leta en ny drömprins till Titti !

Kommentarer
Postat av: Astrid

Så ni har blivit torpare ni. Det ser ju pittoreskt ut, i alla fall om man får tro bilden. Nu har ni ju ännu närmare till västkusten. Det skulle vara roligt om ni kom förbi!

2008-06-16 @ 14:35:37
Postat av: AnnSofi

Vad skön att ha så nära. Då gick du till utställningen eller drog du dom i burarna :-) Fniss

Jag kommer och våldgästar snart

2008-06-17 @ 21:57:14
URL: http://www.marrics.se
Postat av: Erja & Thomas

Hej!

Vilken härlig plats att bygga ett hus på. Håll utkik efter något liknande så följer vi med. Vi längtar till den dag då flyttlasset går söderut.....



Nu önskar vi er en solig & skön midsommar med sill & nubbe!

Många kramar! Erja & Thomas

2008-06-18 @ 02:57:56
URL: http://www.undimoon.se
Postat av: Kattis

Hej nu är hemmisen uppdaterad:-)

Himla söt din lilla Crizpi!!

KUL att ni nu har nära till det mesta.så vi ses lite oftare!

Stor kram Kattis

2008-06-18 @ 16:01:27
URL: http://www.tibbeflickorna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0