Midsommarnatt !




Visst låter det magiskt, midsommarnatt. För mig väcker det minnen från en svunnen barn- och ungdomstid då det alltid var vackert väder och man fick vara uppe hur länge som helst.
Ett speciellt minne härrör sig från en sommar som vi tillbringade i en skärgård i norrland med allt vad det innebär av mat, blommor, mygg, sill och nubbe. Hur "hurvet" det blev framemot morgonkvisten. Jag och en kompis hade bestämt oss för att inte sova på hela natten, vi berättade spökhistorier, sjöng "Drömmen om Elin" skrattade och flamsade. Jag har också ett svagt minne av några killar som vi spanat in. Vi fick förståss ingen nubbe men vi hade minst lika roligt. Fram på förmiddagen var vi så trötta att vi raglade. Jag kommer inte ihåg när och var vi somnade.

Denna midsommar blir det sänggående betydligt tidigare, ålderna tar ut sin rätt, eller är man förståndigare ? Kanske samma sak. Nu njuter jag av att hela familjen är samlad, och vi skrattar och flamsar, äter och hoppar i studsmattan, så lite har hänt. För er unga kan jag berätta att studsmattan inte var uppfunnen på "min tid".
Mina vovvar firar inte på något speciellt sätt, ja de fick ju lite rester från bordet, men de är alltid lika glada och busiga utan nubbe, studsmatta och spökhistorier.

Kommentarer
Postat av: AnnSofi

Ja Lena sånna midsommar nätter minns jag oxå! Åh så roligt det var! Nubbe fick inte jag heller men det dricker jag fortfarande inte.

Saknar dom ljusa sommarnätterna man har där uppe. Här blir det mörkt så fort.

Hoppas helgen fortsätter att vara trevlig och du Lena ta det lugnt på studsmattan vill inte höra att du ramlat av och brutet något! Du är som sagt vad inte ung längre ;-))

2008-06-21 @ 13:38:44
Postat av: Lissen

Bli inte för förståndig Lena, utan behåll ditt barnasinne. Studsa på! Du får väl vila emellanåt!

Kramizzzz

2008-07-16 @ 09:41:16
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hej du har blivit nominerad till brillinate bloggaward!

Kram kattis

2008-07-17 @ 00:04:00
URL: http://www.tibbeflickorna.com
Postat av: Annette

Midsommar! Då måste jag tänka på Fröjdholmen i slutet av 70-talet. Vi, 4-5 tjejer uppklädda i sommarklänningar och nyfönat hår, skulle tälta och regnet stod som spön i backen. I högklackat och med uppspännt paraply är det inte så lätt att sätta upp ett tält... men grabbarna i husvagnen bredvid förbarmade sig och tältet kom på plats. Det visade sig sedan att det kanske inte var en så BRA plats i närheten av ingången till festplatsen... Många hade tagit vägen IGENOM vårt tält. Var inte du med då Lena? Kram från Kosängen

2008-10-12 @ 15:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0