Vardagsbestyr !



Mina hundpromenader är ett av dem, men själva namnet får en liten negativ klang. En promenad är bara härligt tycker jag, disken, tvätten osv. mindre härligt.

Jag fick ett intressant brev från en vän, hon bifogade Konrad Nillsons (79) syn på Lidl, livsmedelsaffärskedja.
- Jag skiter i hur det ser ut i affären, kärringen får handla.
I ett annat brev ondgjorde sig en gubbe över att kvinnor i fertil ålder satt på krogen, smorde kråset och drack vin.
Helt opassande  i advents- och juletid.
Deras plats var i hemmet för att ta hand om och uppfostra barn, sköta hemmet osv.
Så det var inte konstigt att kriminalitet, våld och droger har ökat så markant.
Ja, det var ju lite roligt att läsa dessa gamla gubbars åsikter. Då minns jag en urkul kväll som jag och ett par (fertila) kvinnor hade för flera år sedan på krogen. Det var i advetstid, vi blev omsvärmade som få, av en massa trevliga män.
Vi förstod ingenting ?? Det hörde inte till vanligheterna. Vi tittade oss omkring och såg att vi var de enda, fertila,
kvinnorna på stället. Det var första advent !!!!!! De fertila kvinnorna var hemma och skötte de små vardagsbestyren.
Det här tipset får du av mig om du känner dig ensam i adventstid.

Kommentarer
Postat av: Lissen

Man skulle ta sig en sväng på stan!!!!

förresten måste passa på och säga att det är många som ser på reprisen av tv-programmet!

Ha det gott1

Ps Det är mysigt med vinter oxå!!!!!! Ds

2008-11-21 @ 19:53:00
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Sussie

Har tårar i ögonen efter att ha tittat på Dig och Crizpi på tv :) Så bra det blev!

Kram Sussie

2008-11-23 @ 09:43:37
URL: http://www.kenneltwix.se
Postat av: AnnSofi

Jaha och vi som inte är fertila längre!? Får inte vi gå på krogen? Eller är chansen att bli omsvärmade lika med noll då?? Vi kanska ska sitta hemma och ta hand om dom senila gubbarna istället? Suck...

2008-11-25 @ 17:23:34
URL: http://www.marrics.se
Postat av: Anonym

Inne och läser hur man ska bli omsvärmad.....

Du nu har jag gjort utmaningen... fick fundera länge, om det finns något intressant att berätta, vännen!

Kram

2008-11-26 @ 10:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0