Idag....

..tog jag som vanligt en liten promenad i skogen med vovvarna för att leta gula kantareller.

Igår glömde jag papperspåsen, eller glömde och glömde, jag hade inte en tanke på svamp. Men där stod de och lyste vänligt mot mig ! Plockade det jag såg, knallade hem stekte dem i smör med lite salt och lade på en brödskiva. Smaskens !
Nåväl idag hade jag både papperspåse och kamera med mig för att fånga skogens guld. Nu fick jag till det, tänker på WM i Berlin.

Det här är vad jag såg !!!!



Inte en enda kantarell.  Typiskt, men turen var härlig och vi njöt i fulla drag :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud så härligt det ser ut Lena. Men du plockar inte den svampen väl.

Här har jag inte hunnit(läsa orkat) kolla efter svamp. Men snart..

2009-08-22 @ 23:00:06
Postat av: Lissen

Mmm vad smaskigt det låter.

Bara det är av den gula sorten!

2009-08-27 @ 21:31:38
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0