Lycka !

Det här är lycka för mig....



..... bland mycket mer, såklart ! Men det här är alldeles nytt för mig, att plocka kantareller. Kände mig lite rik på vägen hem :)
Jag har fått blodad tand som man säger.

Nästa dag, återigen i skogen, men nu börjar jag att ta ut svängarna rejält. Så pass att jag gick vilse för en stund, hur är det möjligt undrar du säkert ! Så stor är skogen verkligen inte, men jag hade varit ute så länge och tänkte ta en genväg hem. Vovvarna, ivarjefall valparna började att bli rejält trötta såg jag. Blött och eländigt blev det när vi vek av från stigen. Fyllda krondiken, gamla kvistar, stubbar, stenar och sly. Svårfocerat med andra ord.
Lille Leo, blöt och uppgiven, jag får helt enkelt bära honom, tänkte jag. Stackars Maya såg inte heller glad ut, så jag lyfte henne också. Med en valp under vardera arm snubblade jag fram, blöt upp till knäna. Hur i hela friden kunde jag ta gympaskorna ??
Kände en liten lätt panik krypa efter ryggen, nej mobilen låg tryggt och torrt hemma. Jag tittade uppfordrande på Titti, Jizza och Crizpi, -visa matte vägen hem !!!!! Men de strök bara runt mina ben, så ingen hjälp hade jag där inte.

Efter en låååång stund, säkert 10 min. hittade jag den välbekanta stigen. Phuuu.... stackars vovvar !
Jag släppte ner valparna som glatt hoppade, sprang och lekte resten av vägen hem. Undrar om de var så trötta och uppgivna ????  Hum.......


Kommentarer
Postat av: Lissen

Samma lycka känner jag för dom där gula.

Det är så spännande att leta och man känner leendet krypa fram när man hittar.

Raring jag har också gått vilse. Tack och lov hade jag inte på (pigga) hundar att bära på, hihi!

Kram vännen!

2009-08-27 @ 21:34:09
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Syrsan

Men hallå älskade syster. You neeeed to ha en GPS (galen pensionär sökes) :) Ja men fatta du måste se upp i bland bland lingonriset. Jag själv har en inbyggd GPS (går på stigen) tur dé vettu. Kicki som jag jagar svamp med hon hon , har verkligen inte något lokalsinne, jo i och för sig när det gäller pubar. puss

2009-08-29 @ 17:11:16
Postat av: AnnSofi

Så mycket svamp du hittade! Så gott. Men vad har du hundarna till? Inte kan dom leta svamp inte hitta hem?? Är det bara soffprydnader du har ;-))

2009-08-29 @ 23:48:52
URL: http://www.marrics.se
Postat av: Lissen!

Idag har vi varit i skogen. Resultat, gick lite vilse ler. Men kom hem med cirka 7 l kantareller.

REKORD. Kramizz, säger en glad tjej

2009-08-30 @ 19:44:24
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Lissen

Hejsan stumpan! Nyss hemma från jobbet, nu blir det soffan. Ha en skön helg!



Ps Blir det utställning eller svampjakt, i helgen för dej? Ds

2009-09-04 @ 19:05:12
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0