Nu var det länge sedan !

Oj, vad tiden sprang iväg så här runt jul. Men nu har jag tagit mig en stund ledigt för att skriva lite igen.



En tidig kall morgon såg det ut så här, minus 28 ! Burrrrrr !!
Bara snabba rastningar av hundarna sedan in i värmen igen.

Solen orkar inte upp så långt ovan grantopparna, men vackert är det.



Ett gäng Sibirian Huskys rastas utanför Ljungdalens hemslöjd, för att sedan ge sig av ut på vidderna igen.
Önskar att jag kunnat följa med.
En intressant pratstund fick jag med ägarna ivf. Jag måste medge att dessa draghundar fascinerar mig mycket.
Redan vid 8-9 mån. ålder kan man spänna dem framför släden och de förstår direkt vad som förväntas.
Trots att de jobbar så hårt i sitt liv så brukar de leva i 12-13år. Inga problem med höfter, ryggar eller knäleder där inte.
Dessa vovvar var mycket vänliga och keliga.

Vilka ögon !!!

Jo, jag kan också berätta att Crizpis lille hanvalp mår förträffligt, växer och frodas. Kort kommer när han öppnat ögonen.

Kommentarer
Postat av: Erja

Hej! Gud vad vackert det är där hos er! Jag hoppas att vi kan komma till er denna vår/vinter!!! Och jag håller med dig dessa polar hundar är verkligen facinerande.Längtar till att få se lite mera bilder på lilla Zaffran också han är sååå fin!!!



Kram Erja

2009-12-29 @ 23:31:08
URL: http://www.undimoon.se
Postat av: Lissen dansar in !

Så väldigt vackert det är i fjällvärlden. Vi har också alldeles för kallt,blir bara en snabb tur utanför dörren.

Kommer du ihåg när vi såg alla dess hundar förra gången vi sågs. Fascinerande hundar, vilken ork och spänst och fysik. Själv känner jag mej mest som en soffpotatis.

Raring katalog kommer, fast ska jag skicka den till Ljungdalens skidförläggning, månntro.

Du är snäll du som vill ha min decemberbild framme hela tiden. Undrar var du sätter den,hihi!

Ha en skön onsdag//Lissen

2009-12-30 @ 09:04:31
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: kicki i sundsvall

ÅH vad fina bilder du lägger in Lena det är fint men kallt brrr -28 uch vill verkligen hundarna gå ut håller med föregånde inlägg gärna fler bilder på lilla valpen hej svejs

2009-12-30 @ 20:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0