Full fart...



.... i längdspåret har det blivit i några dagar nu. Så underbart och lyxigt också, att ha spåret runt hörnet. Inga större förberedelser. Bara på med skidor och stavar.
Dag 1 tog jag bara med mig Titti för att se hur hon fungerar, se på kortet. Hon toknjöt och sprang hejvilt runtomkring. Jag åkte 5,2 km. hon sprang säkert mer än det dubbla, utan att flåsa. Det gjorde däremot jag. Kondisen är en färskvara har jag hört och min är rejält härsken. Men det var sååååå härligt, äntligen igång !
Det som var mindre härligt var de vallningsfria skidorna UTAN glid. Som jag slet nerför backarna men uppför gick det riktigt fint. Svettig och lycklig återvände vi till baslägret, skidshopen.

Jag måste också få berätta om lilla fjaskiga Crizpi som inte är så fjaskig längre. En hel del har hänt med henne efter det att Barbro Börjesson, Café Sundsvall, var hem till oss och jag fick goda råd.
Henne har jag lagt ner mer träning med på det sociala planet. Hon har fått hänga med en del på jobbet och jag har "tvingat" henne att stå på bordet och bli klappad av ömsom kreti och pleti ;)
Det finner hon sig i idag utan några problem. Det ska bli spännande att ställa ut henne i år.

Dag 2 värmde jag upp inför skidåkningen med en riktig långpromenad med alla hundarna lösa. Sedan gick vi upp för slalombacken. Det tog rejält på mina krafter, inte hundarnas så klart. Dessa små liv är kapabla till så mycket mer än jag kan ana. Lite orolig var jag för att det enorma örnpar, som vi har, skulle svischa ner och grabba en av de små.
Jag kikade hela tiden upp mot skyn, men de var inte hemma, tack och lov. Varnade för det här blev jag av en ortsbo som berättade att det kan lyfta med en vikt lika så stor som sin egen, 8-10kg. Crizpi väger 3,5kg. Resten kan du ju tänka dig.

Skidåkningen gick mycket bättre idag, vet du, skidorna skulle vallas, men bara med glidvalla !!
Kondisen hade inte blivit bättre märkte jag, men de får ta lite tid.
Fortsättning följer..................

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha jag tror jag skrattar ihjäl mig! Så typiskt dig Lena med vallningsfria skidor! Tur du upptäckte det snabbt så du slapp slita hela vintersäsongen i ständig uppförsbacke!

Så roligt att Crizpi börjar finna sig i att bli klappat av alla. Kämpa på så ska du se ni tar grand slam i sommar på utställningarna. Om inte Örnarna har tagit er innan ;-) Du får ta bössan med dig. Lerduveskytte du vet.

2009-01-21 @ 21:30:25
Postat av: Erja & Thomas

Hallå där!

Ojjjj! vad det ser mysigt och härligt ut med riktigt mycket snö & skidorna på. Vi längtar till vi kan komma och hälsa på i vinterparadiset!!!! :=)



Kram!

2009-01-22 @ 14:55:42
URL: http://www.undimoon.se
Postat av: Fannys matte

Hej!

Låter inte trevligt med örnar och hundar samtidigt om dom kommer farande från skyn men tänk om det är en skröna från en ortsbo som inte tycker om hundar? Jag ryser i alla fall vid tanken på vad som skulle kunna hända!

Tillhör husvagnsparkeringen eran anläggning?

2009-01-22 @ 22:21:32
Postat av: Sussie

Så underbart härligt det ser ut med skidor, snö och en söt liten pappis vid sidan om. Vilken lyx att ha skidspår utanför knuten.

Men det där med örnarna låter lite läskigt förstås.

Har börjat blogga jag med, till slut föll jag för grupptrycket ;)

Må så gott!

Kram Sussie

2009-01-25 @ 12:27:13
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se
Postat av: Sussie

hahaha...ja nog är det som ett gift ;) Trots migrän hela helgen kan jag inte låta bli att ligga och fundera ut nya inlägg. Hoppas jag lugnar ner mig lite snart ;)

Kom gärna in o hälsa på :)

2009-01-25 @ 17:54:14
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Men tjena kompis det härlig leendet blir jag glad av!

Valla skidor, hihi! Kämpa på, kämpa på!

2009-01-28 @ 10:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0