Nu först..........



...........känner jag mig mogen att få barn. Men oj, tänker väl mina kompisar ? Det är väl ändå dags
för barnbarn nu ?
Kanske det....... men mina pojkar lär nog vänta ett tag med barn. Men ändå..... liksom.
Nu har jag tid, ekonomi, tålamod och en massa erfarenheter.
Jag tror inte att Gud tänkte igenom det här ordentligt ? Nåväl, jag föder upp hundar och där kan jag verkligen leva ut dessa känslor. Min Selma är dräktig, en härlig tid med en massa drömmar. Allt ska gå bra, lämplig könsfördelning, gärna med övervikt på tikar. Jo, i hundvärlden är tikarna lite mer värdefulla än hanarna. Det är annat än i många "andra" kulturer. Eftersom jag har uppfödning så vill jag förståss ha tikar men hanhundarna är verkligen underbara.
Ett jämt och uppvaktande humör. (Härligt va ?) Flickorna påverkas mycket mer av hormonsvängningar.

Titta på Selmas ögon........... underbara.........introverta....................varma och helt underbara !
Tänk om vi människor fick ha det så bra som många hundar, när de går i väntans tider !
Nej, vi ska jobba, gärna mer än normalt och inte pjåska över foglossning, trötthet osv.....

Nu när Selma är ställd på detta viset är hon väldigt petig med maten. Vilket jag oroar mig över.
Jag ger henne kafomavit (hon äter RC dåligt) jag vet att det ej ska behövas men... om hon äter dåligt ?
Sedan ger jag folsyra också. Det är bra mot gomspalt har jag hört. Det kan ej heller överdoseras, man kissar ut överskottet helt enkelt. Det blir också en och annan pannkaka och även fin köttfärs titt som tätt. Det är säkert bra för blodvärdet. Jag kan bara inte förstå varför hon ratar RC puppy starter ??????
Finns det något mer nyttigt och smaskigt som jag kan erbjuda henne. Jo, jag glömde att Frolic också går bra.
Men det får hon bara när hon varit riktigt duktig. Som igår tex. när hon släpade hem en gammal grissvål som någon djurvän matat fåglar med. Det är ju också lite märkligt... grissvål ?? Det äter hon aldrig till vardags!
Ohygeniskt också... jag slänger all mat ( gäller dräktig tik) som legat i kylskåpet alldeles för länge, som några timmar så där.
Herregud vad överarbetat !! Ibland blir jag trött på mig själv. När jag var dräktig var det inte alls så noga och någon vitaminburk var det aldrig tal om. Det gick det också.

Jo, jag glömde säga ....-berätta inte för någon förän hon fått ! Kul med lite hemlisar, eller hur ?








Kommentarer
Postat av: Lissen

Ja visst är det nu man skulle ha fått barn! Lite klokare och kommit ifatt livet lite mer.

Annars skulle man velat varit hund hos dej,L!

Ha det gott i helgen!

2009-01-16 @ 18:50:46
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0