GLAD MIDSOMMAR !

Önskar jag alla mina vänner. Hoppas att vi får sol och att den utlovade värmeböljan kommer därefter !
Själv  fyller jag jämt och släkten kommer till ett kalas på Avesta Bruksclub.

Tänk vad de första 50 åren gått fort, men vad mycket jag hunnit med. Startade upp min karriär på sjömansskolan i Härnösand, målet var att bli sjökapten. Efter några år på sjön då jag fått se hela världen och upplevt en hel del, la jag de planerna på hyllan, för att istället satsa på sjukvården genom en utbildning på laborantskolan i Malmö. Efter några år av slit så fick jag min efterlängtade examen, biomedicinsk analytiker. Lätt var det att få jobb på den tiden, så flytten gick till Gävle, där jag träffade mina pojkars pappa. Vi fortsatte till Gällivare, ett underbart litet samhälle.
Men nog hade jag fördommar, fanns det post och gick det renar på gatorna? De hade post och visst fick jag se många renar men inte inne i samhället. Det blev många skidturer, fjällvandringar och även lite fiske. Det sistnämda var ingen höjdare på grund av en helv...... massa mygg. Tog man fram sin matsäck, en smörgås, så blev den bums svart av all mygg. Nu överdriver jag inte !!

Efter några år så gick flyttlasset till Östersund, också en fjällnära, inte by, men stad. Barnen började bli lite större och en ny sysselsättning började pocka på, men vad ?? Ja, vad hoppar man på, om man inte är bangen ?
Det blev begravningsentreprenör. Jag hade sett hur högarna med remisser på sjukhuset bara växte och förstod att detta var ett framtidsyrke. Om inte annat så ska vi ju alla dö en gång.

Ett hektiskt liv tog vid, vi, jag och min nye man jobbade alla dagar på året under fler års tid. Han hjälpte mig med mitt företagande och jag hjälpte honom med hans. Jag hade också köpt en liten gullig hund, min första, en tibetansk spaniel.
Hon följde mig i vått och torrt, en mycket typisk tibbe, tjurig, värdig och nonchalant. Tänk vad hon förmådde knyta band till mina kunder ! Det var så lätt att få kontakt med främmande människor. Småprat om hund eller djur i allmänhet.

Men allt arbete blev för mycket tillslut, så jag sålde byrån för att istället satsa på friskvård ;) Våra blickar riktades mot Ljungdalen där skidanläggningen var till salu. Kommunen funderade på att lägga ner verksamheten, plocka ner liften och sälja den till Frankrike. Men vi bangade inte ur denna gång heller, utan köpte det hela. Rustade upp anläggningen och byggde ett lägenhetshotell. Tanken var att vi ska jobba som sjutton på vintrarna för att kunna vara ledig sommar och höst. Snart är vi där ............
Nu har vi byggt ett nytt hus i Avesta och börjat avveckla i Östersund. Det får ta sin lilla tid.

Framtiden ser ljus och spännande ut, vad händer sedan............ fortsättning följer.


Kommentarer
Postat av: Fannys matte

Grattis på födelsedagen! Det var ingen dålig summering av ditt liv hitintills och lycka till i framtiden.....

2009-06-19 @ 17:37:43
Postat av: Sussie

Stort GRATTIS på födelsedagen!

Så roligt att få ta del av din historia, ser fram emot att få läsa en fortsättning!

2009-06-20 @ 21:10:16
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se
Postat av: Erja o Thomas

HIPP HIPP HURRAAAA!!!GRATTIS!!!! Det är ju idag som är den riktigt riktiga dagen!!!

Massor av Kramar idag!

2009-06-23 @ 21:35:07
Postat av: Lissen blir glad!

Lilla gumman!

Ser med spänning fram emot att se vad som händer i ditt liv!Kram och tack för senast

2009-06-24 @ 17:43:33
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0