Snart, snart slår min Rosa Mundi ut !



Så spännande, mycket mer än jag kunnat ana. Det här med trädgård är ett nytt experiment för mig.
Rosa Mundi är en gammal rossort som munkar odlade för många hundra år sedan. Just denna sort är förädlad, liksom mina hundar, och kommer att bli polkagrisrandig (inte hundarna) om det vill sig väl. Det är en Galliaca/Gallica ros, hum........ kunskaperna och minnet sviktar.

Sedan har vi Lavendel en underbart doftrik växt, lättodlad och tacksam, har aldrig kritiserat matte !
Min favvo...............


Helt ljuvliga, känner du doften ? Minns du gammelmormors linneförråd ?
Men så härligt med blommor, än en gång tack till mina hundkompisar för denna börja till mitt nya intresse,
Kattis, Malou, Cathrin, Amanda, Pia, Lena och Johanna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0