World Dog Show, Bratislava 09



Ännu en oförglömlig resa i roligt och trivsamt sällskap ! Så skulle jag vilja sammanfatta vår tur.

Allt har flutit på utan friktioner, det var lite "spännande" att för första gången flyga med en hund.
Jizza låg i sin lilla väska och var knäpp tyst hela resan.

Vi flög från Arlanda till Wien för att där ta en taxi till Bratislava, ca. 5 mil.
Taxichauffören kunde inte ett ord engelska och hade inte en aning om vart vårt hotell låg !
Tillslut så hittade han den stora floden Donau och med lite hjälp så hittade han rätt.

På bilden ser du utsikten från vårt hotellrum, vackert tycker jag, vilket man inte kunde säga om utställningshallarna, trång och skitigt. INGEN plockade upp hundbajset ??? 
Varken inne eller ute. Det gällde att se upp var man satt ner sina fötter. Jizza fick åka i väskan hela dagarna.



Trångt runt ringarna och omöjligt att ta fram kameran och samtidigt hålla i väskan med Jizza. Ingen flyttade på sig för att släppa fram en snäll svensk. Nästa gång ska jag vässa armbågarna !!
Fick inte taget ett enda kort på en pappis ;(


Med den här utsikten hittade jag tursamt en stol att vila i.
Vad konstigt att den stolen var ledig ????




Långa dagar, men skönt men vila på hotellrummet med bästa kompisen Diva.


Två flickor som fann varandra på en gång, tala om att personkemin (hund) stämde.

Nu ska vi stanna hemma i några veckor och ladda om batteriet för att sedan åka till Växjö och tävla.
Sedan är det slut för min del på utställningssäsongen för i år.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis Lena vad bra det gick! Spännande att åka så långt till en sån stor tävling! Undra om man får uppleva det någon gång?

2009-10-15 @ 20:59:37
URL: http://www.marrics.se
Postat av: LissenTo

Men vilket äventyr du har varit med om Lena. Allt tack vare din nyfikenhet att pröva nya erfarenheter och ditt stora hundintresse.

Fnissade när jag såg var du fick sitta, den utsikten du!

Tur att den ni hade på rummet var bättre!

Dessutom att ni flickor fann varandra!

Kram raring!!!!

2009-10-18 @ 11:30:46
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0