Kommer du ihåg...

Elsa Beskow och hennes underbara barnböcker....
Jag tänker på en speciell bok med småfolk som bodde i svampar ! Vad hette den ?
Hjälp mig !

Jag tycker att den här skogen påminner om den. Eftersom jag är en ganska usel fotograf så vill jag bara tala om att verkligheten överträffade bilden.

Nu kan alla hundarna själva plocka sina bär och de älskar verkligen blåbär. Det syns inte minst på det som kommer ut där bak :)

Det är så mycket spännande i skogen och mycket att göra och höra !


Titti fick ju prova på "spår" förra hösten och efter det har jag märkt att hon verkligen använder nosen när vi är i skogen. Hon gör stora utsvävningar, skrämmer upp fåglar, rådjur och en hare !!

Jo, det är sant, vi var i Ljungdalen förra helgen. Vi tog oss vår dagliga skogspromenad, denna gång utefter en liten grusad väg. Titti försvinner in i ett litet snår, jag och resten av flocken blir kvar på vägen, helt plötsligt skuttar en hare fram ur snåret. Alldeles framför mig, ingen kamera, Titti och flocken sätter iväg efter haren. Vilken otrolig fart det var på haren för att inte tala om pappisarna. Valparna gav snart upp och kom tillbaka men Titti, Jizza och Crizpi försvann som en avlöning runt kröken. Absolut ingen idé att skrika - KOM HIT !

Det går någon minut..... och se på sjutton, haren kommer tillbaka mot mig, inte lika fort. Stannar, tittar lugnt på mig och hoppar elegant in i skogen igen. Sedan kommer pappisarna, helt bortgjorda ! Titti spårar och spårar men där haren skuttade in tappade hon bort sig. Det var SÅ spännande, också hade jag inte kameran med mig !!!!!!



Lite svårforcerat för mig, ibland !


Kommentarer
Postat av: Lissen blir glad!

Hejsan gumman. Vilket äventyr att följa haren snabba skuttande. Tänk att dom kan förvilla vovvarna så lätt!

Mmm skogen kan vara både rofylld och spännande.



Bok... tänker på Putte i blåbärsskogen... kan det vara den???



Kram på dej lillstinta...

Ha en skön onsdag!

2009-09-16 @ 08:59:29
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Lena

Jamen, nog var det "Putte i blåbärsskogen" !!

En riktig klassiker !

2009-09-16 @ 09:30:38
Postat av: Fannys matte

Hej och grattis till alla framgångar och till nya hemsidan! Jag gissar att du fångat små "vittror" på bilden men sen finns även nåt som kallas "skrymta" i skogen och småfolket tror jag är små tomtar...

Ha´re så bra!

2009-09-16 @ 11:38:44
Postat av: Lena

Mysteriet är löst........... boken heter Tomtebobarna !! Tack Anders, Minuz pappa !!

Hittar jag den boken någonstans ska jag absolut köpa den. Jag älskade den som barn.

Vittror har jag ju hört talas om, det som syns på bilderna är såklart "vittror", en skrymta har jag inte sett hitills ?????? Men kika in igen det kanske dyker upp någon sådan också.

2009-09-16 @ 20:37:35
Postat av: Anders Rudert

Hej Lena

Du kan köpa boken på Bokus den kostar ca 69kr

2009-09-20 @ 13:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0