Lat !

Jag och käre maken brukar på söndagmorgnar lyssna på Mannheimer-Thunby. De sitter och småfilosoferar över livets småförtretligheter och mycket annat med lite pilimarisk humor. Förra söndagen erkände Mannheimer att hon är LAT, hon gillar att vara det och tycker att männsikor med fullspäckat schema bara är jobbiga !

Det har jag funderat över den gångna veckan, för jag insåg direkt att jag också är ruskigt lat.

(Lägger in en bild här så du fortsätter läsa, en lat sådan )


Hon sa också, att om hon hade ett företag, så skulle hon bara anställa lata männiksor för de jobbar undan arbetsuppgifterna snabbt så att de kan lata sig igen ! Precis sån är jag, det har jag till fullo insett nu !
En annan aspekt på dessa lata människor som jobbar snabbt, slarvar dom inte ? Nej, dom gör ju inte det, ofta har de lite låg självkänsla (pga latheten) och vill vara omtyckta av alla, då går det inte att slarva !!!

När jag lagar mat är jag otroligt lat, ids inte ens ta fram kokboken utan snor bara snabbt ihop något från ett gammalt minne i hjärnan, där var jag lite kul va ? Ibland blir det riktigt bra ibland mindre bra, men tänk så mycket tid jag fick över till att vara lat ! Samtidigt har jag också uppfunnit lite nya recept och ingredienser för att jag inte orkat åka och handla. Man tager vad man haver, som Kajsa Warg sa.
Lathet är uppfinningarnas moder, tänk bara på hjulet, det var nog en karl som uppfann det !

När det gäller mina älskade vovvar kan jag också vara lat. Så här ligger det till. På somrarna blir det mycket hundutställningar så pälsarna badas, fönas och borstas en hel del. Det sliter såklart, därför så undviker jag allt bad under vinterhalvåret för att päls och framförallt huden skall få vila och återfettas. Alla hundar ställs inte ut under sommaren men då har de ju fästingmedel i pälsen, det ska man vara rädd om ! Eller hur ?

Det är också ren och skär lathet att ha hundarna okopplade på promenaderna, eller hur ;) Därför tränar jag mycket sånt med dem.



Jag tycker om alla djur och studerar du dem närmare så upptäcker du att de är lata ! Tänker speciellt på hundar som jag lever nära och lärt känna in i detalj. Hundar är också lata av naturen, en tupplur är aldrig fel eller att slappa på sofflocket med matte. Det blir bara fart när något kul eller gott är på gång, som idag när Titti tog ett frivilligt bad för att leta stenen som jag kastat. Lite taskigt, det var ju så mååånga stenar och inte var det speciellt varmt heller.

Är DU lat ?





Kommentarer
Postat av: AnnSofi

ABSOLUT! Inte något i onödan inklusive planera därför blir det som det blir ibland men vem orkar bry sig?

2009-09-21 @ 18:25:22
URL: http://www.marrics.se
Postat av: Lissen smyger in !

Mmm jag måste nog också vara lat, för jag vill också snabbt få undan "alla måsten". Då leker jag i stället med min kamera! Himlans bra leksak!!!



Kram på dej lilla gumman!!!!

2009-09-22 @ 18:54:06
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

O ja, jag är LAT, lat lat lat. Nu har det varit för mycket på schemat ett tag...... jobbigt värre :)

2009-09-28 @ 12:26:49
Postat av: Sussie

Åh va härligt, nu känns det liksom legalt att vara som jag, dvs lat :))

2009-09-29 @ 11:05:59
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0