SYNTH UNION !

Vad är det kanske du funderar ?!
Jo, det är min sons och några klasskompisars nystartade syntband.



De startades idag och avslutades idag. Underbart är kort, som man brukar säga. Men skämt åsido, det var deras projekt arbete.
Jag och en vännina var till Wargentinsskolans aula och lyssnade. Och tänk vi var inte ensamma, lokalen var halvfull !!!

På skärmen syntes något konstigt, som vdi en längre betraktelse såg ut som en naken kropp i en stol ??? Den såg lite äckligt ut tycker jag. Vet inte vad den bilden förde fantasin ??
Psykodeliskt... eller !!

Humm...... vad sysslar dagens ungdomar med egentligen.
När jag frågade bandmedlemmarna om meningen med bilden eller symboliken så svarade de att det var ingen mening alls. Så det så !

Vi fick oss många glada skratt och publiken ville ha "da capo", och det fick vi, av de lätt smickrade grabbarna.




Ibland är det bra att vara två.

Till våren tar min yngste son studenten, så att säga. Sedan är det slut på lekskolan och livets allvar tar vid, men tänk så många härliga minnen dessa ungdomar kommer att ta med sig ut i vida världen !!
Lycka till säger jag.


Kommentarer
Postat av: AnnSofi

Jo tack jag kan det där! Med två musikanta söner har man suttit många konserter och tittat. Men mest "uthärdat" en gitarrsolot efter det andra PLUS trummor i vardagsrummet!!! Mina kära katter är miljötränade på oljud!!!

2010-02-13 @ 19:55:54
URL: http://www.marrics.se
Postat av: Lissen

Men tänk har du en blivande rockstjärna i familjen. Fixa biljett till mej också, jag följer med på nästa föreställning..

2010-02-28 @ 11:08:23
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0