Dag 2



Idag startade vi en 1/2 timme tidigare, oj vad mörkt det var. Tur att strömmen var tillbaka efter den fruktansvärda stormen Dagmar. Varför får stormar kvinnonamn ?

Fodra, borsta och på med klackeskorna, så snäll han är. Matte sliter, pustar och stånkar men han står bara stilla. Första biten på väg till padocken är väldigt hal, där går han försiktigt, trots skorna. Men sedan verkar det som han kommer på att det går bra, och ökar farten.

I padocken började vi med det vi lärde igår, gå lugnt på volten, vända in och byta varv. Det fungerade riktigt bra. Men så blåste det inte heller.
När Frida kom visade vi det för henne och fick godkänt så pass att vi bytte övning. Flytta undan sidledes. Det var så svårt så svårt. Några steg var ok så det nöjde vi oss med.
Mellan varven får han slappna av, försöka. Man ser hur spänd han blir av och till. Mycket för det söta huvudet.
Det finns 3 begrepp som jag ska lära mig, till att börja med. Friendly games, piggsvin ( fast på engelska) tyckte att Frida sa pigpain ? Ett ord till som jag inte kommer ihåg.
Friendly games tycker jag att han är ganska duktig på men att flytta för tryck är det lite sämre med. Är det här hans dominanta sida kommer in ???

Nåväl jag är mycket nöjd, ser framemot morgondagen.

Kommentarer
Postat av: mattemia

Det var skoj att följa er två dagar i följd eftersom det var så stor skillnad på dag 1 o 2. I dag var han ju så väldigt mycket mera med er.

Ber om ursäkt att jag med mitt brinnande intresse inte kunde stänga kakhålet, o blev ett störningsmoment -

F´låt!

2011-12-28 @ 19:49:07
URL: http://lusitanoqsen.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0