Dag 3

Idag tyckte jag att Catch imponerade stort. De sidvärtes rörelserna som vi påbörjade igår gick riktigt bra i båda varven, nästan på en gång. Kul !



I longeringen gick det också bra. Vi jobbar inte så länge med honom, så fort han lyckas, nöjer vi oss. För att vänja Catch vid tyglar så band Frida ihop grimskaftet, promenerade runt med honom och styrde med sin energi och lätta tag i grimskaftet. Det fungerade också. Men bekymmers vecket ovanför ögat syntes när Frida försökte få honom att stå stilla och böja huvudet till sidan med hjälp av grimman, då snodde han runt, runt och förstod ingenting.

Imorgon blir det lite avslappningsdag med promenad och lite massage tänkte jag. Men känner jag mig själv rätt så kommer jag nog att träna lite på den sista övningen också.

Nu vet jag vad de 3 första lekarna heter:
1 Friendly game - Vänja hästen vid alla grejer som vi använder som verktyg.
2 Porqupine - Fast tryck från grimma, skänkel bett m.m.
3 Driving game - Rytmiskt tryck för att ex. flytta hästen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0