Julen !



Ja, då är större delen av den här julen avklarad och jag ser framemot nyårsafton. Midsommar- och Nyårsafton tycker jag är lite magiskt, varför ? Jag vet inte !

Men vilken julhelg, några dagars julledighet med barnen, maken och exet i hans hus i Östersund. Ätit och druckit gott, skrattat och spelat monopol. Tänk vad man kan bli barnslig när det kommer till spel, hum... lite dålig förlorare är jag allt.
Men inte nog med det, jag har kommit i kontakt med mina kusiner på pappas sida. Efter 52 år, vad säger man ? Bättre sent än aldrig så klart. Så nu har jag en faster och 6 kusiner. Hoppas nu bara att vi kan hålla kontakten framöver, men det ska nog inte bli så svårt, för vi hade så trevligt när vi träffades.
En sväng blev det också till en hundkompis som bor i Östersund, fika prat och skratt. Lekt och gosat med hennes små krokodiler så nu har jag sår på knogarna. Ser ut som jag varit i slagsmål.

Idag börjar allvaret för min Catch, på hans resa till ridhäst ! Guud så spännande, jag har inte varit med om nåt sånt här, inte han heller ;) Min kunskap är noll som du förstår, men jag är duktig på att ta hjälp. Min tanke var att skicka iväg honom men efter allt strul med byte av stall och fång så kändes det inte bra att rycka upp honom igen nu när han funnit sin plats hos "Pillerina" och Geiva.
Vi kommer att ta det lugnt och lyssna in honom så att vi inte får onödiga bakslag.
Vår instruktör är mycket duktig, snygg (viktigt) och ung, ett framgångskoncept med andra ord !
Själv är jag mest lagom ;))

Vi ska jobba enligt Parelli metoden som är en bra grund för vidare utbildning. Självklart kommer det att bli mycket AR i framtiden, det också nytt för mig. Vem har sagt att livet ska vara lätt ????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0