Vilodag !

Ingen vilodag för mig, men väl för Catch.
Utfodring, avborstning och på med klackeskorna, sedan ut på en promenad i soluppgången.
Härligt !

Men idag var grabben väldigt tittig och bekymrad över det mesta, en julgran, grannens hund, en soptunna och en massa mer som jag inte vet vad ??
Jag hade en plan om att gå hela vägen upp till Kontorillen men med "soppatorsk" på var och varannat steg så gick det trögt. Skulle kanske ha tagit med mig en riktig pisk istället för pinnen ?

Nåväl, Frida har lärt mig en övning som jag hade stor nytta av. När han stannar lyfter huvudet högt och är beredd på flykt, kliar jag honom i nacken, då sänker han huvudet och jag flyttar handen till manken. Det fungerade. Fram några steg och så samma visa. Vad gör man ?

Tacksam för tips !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0