Lerigt !

Visst önskar vi hästägare att det får lov att frysa på nu ? Geggigt i hagarna så hovarna går i konstant lerinpackning. Detta till trots så har Catchs hovar blivit jättefina nu, bara lite strålröta kvar på hoven som var värst angripen.

Sedan är den stora frågan varför Catch är stel i fronten ! Homeopat medicin och massage kanske kan få det på rätt köl. Jag noterade att han faktiskt är öm på ryggen, vänster sida, idag när jag masserade honom.
Nåväl nu blir det inga stora krav på honom ett tag framöver.
Jag har införskaffat en spikmatta som jag lägger på hans rygg och som tyngd på det, ylletäcken, bra för cirkulationen. Den reagerade han inte nämnvärt på, bra det ivf.

Det är mysigt att se honom alldeles stilla och lugn under massagen, ett tag trodde jag att han skulle "välta". Han sänker huvudet och gäspar stort !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0