Parelli

Idag har jag och käre maken irrat runt på olika affärer och tittat på köksfläktar och mosaik till köket. Det snyggaste var förstås dyrast. Jag blir så trött i huvudet av att titta, tänka och fundera. Lunch på IKEA, gott och prisvärt, vad kom jag hem med ? Jo, ett nytt regntäcke till Catch en lampskärm och en julkaktus.

På eftermiddagen provade jag och Catch på Parelli för första gången. Frida heter vår instruktör, hon visade i förra veckan, med sin häst, hur lätt det kan vara. Idag var det vår tur.
Samspel och kommunikation är KUL, allrahelst med sin egen lille grabb. Ja, nog gick det bra för vi fick mycket beröm :)) Han är känslig och lite introvert men han vaknade till när Pillerina, i hagen längre bort,  ropade på honom - Kom, kom här är det mycket roligare !
Nåväl, det är riktigt knepigt det här med sin egen position till hästen, drivande eller stoppande i förhållande till bogen. Sedan är det ett långt rep att hålla reda på och en liten käpp med snöre på som man också ska hålla reda på... de ni ;)
Speciella knopar håller man sig med, dem kan jag tack och lov träna på hemma också.

Regnet vräkte ner, men vad gör det när man har det så mysigt. Mer av detta blir det självklart. Längtar redan. 



En solig dag i oktober.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0