Dag 20

Gårdagens träning, lille Catch fortsätter att överraska mig. Han är pigg och alert, vill leka och busa med mig.
Jag tänkte att vi skulle ta en promenad från A till B. Men det var TRÅKIGT tyckte Catch.
Han är verkligen en unghäst och det märks mer och mer. Så jag lekte lite med honom, flytta undan, undersöka kvistar, brevlådor och snön. Då helt plötsligt var han med mig och det gick lite bättre.

Lite klaustrofobisk blev han också, det har inte hänt tidigare, men det löste jag med Fridas hjälp.
Nu flyttar han undan bogen lätt som en plätt och "kör" inte över mig. Circling games klarar han själv nu. Energi upp = öka farten, energi ner =minska farten.

Spännande att se vad jag har för häst idag !



Min finaste Harald i somras. Lycklig var han allt.

Kommentarer
Postat av: mattemia

Blir alldeles tårögd av fina Harald, han var ju också en fantastisk häst. Tack vare honom fick du i alla fall möta ditt livs kärlek. Tack Harald för att du gjort min vän så glad.

2012-02-10 @ 09:56:39
URL: http://lusitanoqsen.blogspot.com/
Postat av: Lena

Nu trillar mina tårar !

2012-02-10 @ 12:02:19
Postat av: Frida

Ja han var verkligen fin Harald! Fina ord Mia :´)

2012-02-10 @ 21:26:04
URL: http://fridanygren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0