Pysseldag eller kväll

Eftersom jag började jobba tidigt idag så blev det stallet på kvällskvisten. Inte så vanligt för mig.
Catch fick lite kraftfoder och sina mineraler som vanligt och sedan blev det borst och rykt för hela slanten. Avslutade med lite massage också. Det sistnämda har han verkligen lärt sig att njuta av.
Jag tänkte stretcha hans ben också men min rygg sa ifrån. Jag ska till VC i morgon, jag tror att det är någon diskbråckshistoria som jag har fått en "släng" av. Svårt att sova på nätterna då smärtorna väcker mig varje gång jag ska röra mig.

Inget nytt under solen ivf.

Tyvärr så missköter sig min left brained horse vid utfodring. Igår hade han sparkat sin hagkompis i magen när det var matdags !!!! Vad gör man ? Självklart hårdare rutiner, det får absolut inte hända en gång till. Tänk om det skulle ta på ett ben ! Orkar knappt tänka tanken, det hände för några år sedan på stallet, med en mycket tragisk utgång.
Inte kul nu.


Kommentarer
Postat av: Lissen

Hoppas du får hjälp hos doktorn imorgon.



Hmm man får inte sparka sin kompis, fast svårt att förklara för hungriga hästar.

2012-02-26 @ 14:02:28
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0