AR och Fia med Catch, hi hi hi....

I helgen har det varit kurs med Katrin Wallberg från Vännäs. Ridakademin i norr. Jag är fylld av nya kunskaper och insikter. Hon är riktigt bra på alla sätt. Strukturerad, tydlig och sist men inte minst, kunnig inom sitt område.
Hon har tänkt på allt, förstår frågor och kan förklara. Har du lust och möjlighet, missa inte hennes utbildningar.

Mycket frustrerande att inte kunna rida och försöka praktisera sina nya kunskaper ! Tänk att styra hästen med sina stortår, de ni :)
Allt känns glasklart och logiskt i min lilla hjärna, men jag vet att när man väl sitter på hästen och han rör sig då "ramlar" mycket bort.

Tack kära kurskamrater för att jag "slipper" allt jobb runt en sån här kurs. Matlagning och städning ex.
Bara sitta och slappa för mig !!!!!


På eftermiddagen hade jag dejt med Catchs nya tränare, Sofia Jungdalen, en ung hoppryttare ! Hon får den stora "äran" att rida in honom eller vad man nu ska kalla det. Men du förstår vad jag menar.
Hon har lärt känna honom succesivt genom lite längre promenader, gjort start och stoppövningar, lite jogging blev det oxå igår.
Det är så bra för hon har ett litet schema som hon går efter. Men det får ta tid har jag sagt, så vi är helt överrens.

Hon är också öppen för min inriktning AR, akademisk ridkonst, så nu har jag renskrivit lite som jag lärde på kursen. Självklart får hon jobba med Catch på det sätt som hon känner sig bekväm i.
Lite löshoppning kanske vi lägger in vad det lider. Ska försöka ta med mig kameran och fota lite, men jag är ganska svag och orkar inte släpa på den än.



Kommentarer
Postat av: Lissen

Åh kunskaper man får, vill man ju genast omsätta. Men det ska väl inte dröja alltför länge innan du kan omsätta dom :-)

2012-05-22 @ 18:09:24
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0