Harmoni

 
Fasiken vilken underbar ridtur det blev igår... och idag med !!!!
 
Nu har jag gett mig sjutton på att fixa en fin och bärig trav med Fengur. Sagt och gjort, på med vanligt tränsbett och kapson. Fengur är nog mest van vid det, för han krullar inte ihop sig utan traskar snällt på med "lagomt" lyft huvud. Samtidigt som jag får till en lite lätt ställning i nacken med kapsonen.
Vädret igår var så där helt fantastiskt underbart med klarblå himmel, strålande sol och krispigt kall luft. Perfekt för en islänning ! Liite svårt för honom att lämna fröknarna i hagen har han, men med ett litet övertalning så går det bra.
Vi tog backen upp till Kontorillen i TRAV, först stor och skumpig värre, jag red lätt för att spara hans stackars rygg. Varvade ner med skritt och så på`t igen. Väl uppe vände vi och skrittade tillbaka då gick det undan vill jag lova, hemåt ni vet ! Men, väl nere vände jag och sedan drog vi en repa till med skritt och trav.
Rätt var det var så frustade han, slappnade av och bar mig snällt i en  fin trav. Jiipii, efter 10-15 meter saktade jag ner, hoppade av, massor av beröm ochså traskade vi hem. Vad jag kände mig som en världsmästare!!!!!
 
Idag upprepade jag samma procedur, ingen övertalning, han var så pigg och trevlig. Traven kom mycket snabbare idag. Klarade även att sitta ner på honom utan att skumpa för mycket. Känns som det börjar bli bärigt. Imorgon rider jag för Carina och då hoppas jag att hon inte säger - Men Lena, det där är ingen trav utan vanlig hederlig grispass :(
Hur som haver (vågar knappt andas det) vilken underbar pålle jag fick !! Jag känner mig så trygg med honom.
Idag var det älgjakt i skogen.... inte kul alls, vill inte bli skjuten också.
 
Käre maken och jag delar på kameran, då min gått sönder. Ska ta kort till veckan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0