Lektion

Idag fick jag en lektion med Carina.
Dagen såg helt bedrövlig ut, rent vädermässigt, men tack och lov så var det uppehåll när vi gav oss iväg, skrittandes mot Bruket. Uppehållet höll i sig och plötsligt så tyckte jag att det var nog riktigt bra ändå. Kanske det berodde på den feedback jag fick av Carina. Jo, nog travar vi alltid, med stora steg och jag skumpandes ovanpå Fengur. Stundtals riktigt fin i formen men i höger varv är det lite trögt att få igenom böjningen. Det jobbar vi vidare med. Ett tips från Carina är att jag bara ska använda kapsonen och strunta i tyglarna till bettet. Blir intressant att se vad som händer då. Jag ska fokusera på sitsen och försöka att bara använda den.
Kändes så bra när vi var klara.
 
Som belöning tog vi en liten tur i skogen. Fengur var riktigt pigg, travade på som en vettvilling, Geiva är så snabb så Fengur får lägga in ett extra kol för att hinna med. Liten busbockning blev det, men inte värre än att han slutade när jag sa till.
Det här ger mersmak ;)

Kommentarer
Postat av: fia

Vad roligt att det går så framåt :)

2012-11-19 @ 14:21:09
URL: http://iminegnalillabubbla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0