Ringträning





image3


elle.belle.wordpress.com



Vi är ett gäng tappra själar som träffas en till två gånger i veckan för att "ringträna" ! För er oinvigda kan jag berätta att det inte handlar om träning inför dansen runt midsommarstången utan utställningsträning för hundar och matte/hussar inför kommande utställningssäsong. 

Upptakten var en inofficiell utställningen med en av mina ungtikar som precis börjat löpa, inte bästa förutsättningen, men ändå. Det SKA gå ! Det gick inte !
Jag gick runt med en livrädd och min kompis med en överglad variant, kan man bli det förresten?? Det tycker inte jag.
Nåväl, i bilen på väg hem, tittade vi varandra djupt i ögonen (inte hunden och jag) , här behövs träning !!!!!!!!!
Sagt och gjort, söndagen därpå lyckades vi få ihop några förväntansfulla hundägare som tydligen också hade "lite" problem, vi var inte ensamma.
Snön hade precis börjat smälta undan men vi lyckades hitta en bar fläck att springa runt på. Visserligen var det en vattenpöl där också men vi hundmänniskor väjer inte för sådana trivialiteter.
På tal om det, i början på min "utställningskarriär" var jag på en mycket blöt tillställning, inte kalas, såklart !
Regnet stod som spön i backen, trots detta så åkte jag, och trodde hela vägen att .......nu har jag min chans, idag kommer det nog inte så många pga av vädret ! Jag såg rosetter och plaketter tryckas i mina händer ,mig själv  flinande av lycka. Men det blev inte så, hundmänniskor skyr inte vädret. Det gjorde ju inte jag heller, så varför skulle de andra ? Förresten hundrna rastar vi i alla väder, såklart.

ps. Jag har lite svårigheter med kommateringen jag jobbar på det min man säger att det bara är att lägga in ett kommatecken när man behöver luft om jag har missat något så får ni några extra att lägga in där det behövs !
 , , , , , , , , , , räcker det ?


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Hallåj!

vilken trevlig blogg du har Lena. Jättekul att läsa. Jag :) flera gånger. Blev lite orolig apropå "blöt" tillställning, men kom på att detta är ju en hundsida. Guuud vilka söta valpar. Papiljotten är ju gårdius! Kram.

2008-05-13 @ 09:14:21
Postat av: annsofi

Hej Lena
Vad trevligt med en blogg hos dig oxå! Skriv nu riktigt flitigt så jag kan följa vad som händer hos dig

2008-05-13 @ 10:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0