Snöflingor

image4





I morse när vi vaknade doftade det snö, du förstår vad jag menar, svårt att förklara den speciella doften !
Kanske rent, klart och kyligt ? Det riktigt bet i ....... låren, jag var mycket lätt klädd för att så snabbt som möjligt få ut valparna innan de börjar kissa inne. Inga olyckor hade hänt, jag är så snabb, och sedan gick vi in, jag klädde mig lite bättre, raggsocker, mammeluckor under jeansen och en extra kofta. Efter frukosten tog vi vår sedvanliga långpromenad den här gången med vantar och mössa.

Snöflingorna virvlade runt i den isiga nordanvinden som låg på, härligt med rätt kläder !
Jag hinner tänka på både det ena och det andra under dessa promenader denna gång på mys pys med brasa i kaminen kanske lite varm glögg med mycket kryddor, men då vill jag ha saffransbullar också !
Vilken tur att jag inte fått ner Paradhanduken med tomtar på !!

Den Jämtländska våren är nyckfull som................ ja, jag vet inte vad ? Har du något förslag ?

Kommentarer
Postat av: AnnSofi

åh och här blommar syrenerna och jag har en stor bukett liljekonvaljer på bordet. Att göra tjja det är bara att ta på kalsonger och vantar

2008-05-13 @ 22:14:27
Postat av: Astrid

Hej Lena

Hoppas säsongen var bra för er i Ljungdalen.Vi kan väl höras snart. Kanske ses vi i sommar!?

2008-05-15 @ 09:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0