Julmarknad i Ljungdalen !



Det är första gången som jag har haft möjlighet att besöka denna tillställning. "Mycket" folk, alla var där, men byn är inte stor, så jag kände alla som jag mötte. Trevligt !

Där fanns en hel del smått och gott, både att äta och pryda sitt hem med. Jag köpte förståss en lingonkrans att hänga på dörren. Men där fanns också en näverkrans..... den var jag spekulant på, men jag hann inte med, så jag fick snopet se den bäras bort.
Julsenap blev det också, du vet den där söta och riktigt starka.
Nytt för mig var ostsylt, en riktig delikatess visade det sig vara. Självklart blev det också en rökt fjällröding, mums.



Inne i kåtan fanns det renkebab att köpa, visst ser det mysigt ut ?
Vi avsmakade också årets glögg med apelsinsmak, den var riktigt god. Men... godast är nog den vanliga röda tycker jag.

Ett par från Norrbotten har byggt en glashytta här i Ljungdalen och de visade sina alster.
Vad sägs om denna -Ljungdaling ?



Hade man lust kunde man gå tipsrundan.... men det var svåra frågor !!



Det skymde snabbt, men som tur var så fanns det lyktor vid varje fråga !


Gulligt !


Kommentarer
Postat av: Thomas & Erja

Hej!

Snööööööööö!!!! Oj vad härligt. Vi kommer till er! Nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!! :=)

2009-12-07 @ 02:10:31
URL: http://www.undimoon.se
Postat av: LissenTo

Vad mysigt det ser ut med marknad i erat vinterlandskap. Renkebab, kan nog vara gott. Har du smakat?

2009-12-10 @ 21:28:12
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0