Kärringen börjar bli gammal !

I morse tog jag min sedvanliga promenad med Titti, Gizza och Leo. Crizpi fick vara hemma med magen och Maya fungerade som sällskapsdam.
 
När vi kom hem hade jag hunnit bli lite hungrig, igen. Jag visste att det fanns risgrynsgröt i kylen, fint !
Men för att skapa lite julstämning till maten, tände jag ett par ljus i adventsstaken.
Tänk så mysigt det blev.
Jag slevade upp gröten på en tallrik, körde in snoken i kryddhyllan, man måste ju ha kanel till. Helst mycket, och det blev det. Men det doftande inte kanel utan CURRY. Lätt irriterad försökte jag skrapa av ytan, för att sedan tända ordentligt med ljus för att hitta rätt krydda. Vilket jag gjorde, nu doftade det mycket bättre.
I kylen stod mjölken som jag hällde upp i tallriken. Men den var misstänkt trögflytande..........
Just det, det var filmjölk !!!!!!
Det var bara att äta upp, MEN det var faktiskt riktigt gott !! Så nu har jag uppfunnit något nytt igen ;))

Nu går åren så fort att man inte hinner med att riktigt förstå det. Ja, alltså, att man behöver glasögon och mycket ljus.
Hum............. vid närmare eftertanke så kanske smaksinnet också trubbats av  ?

Kommentarer
Postat av: AnnSofi

Haha precis så är det. Man får skylla på att man uppfinner nya smaksensationer. Även om det bara är vi som inte känner smaker som uppskattar det. För nu är ju jag oxå på den sidan :-)) Tack Lena och Tore för champangnen. Hick den satt bra. Ringer sedan.

2009-12-07 @ 19:07:24
URL: http://www.marrics.se
Postat av: Erja

Hej! Jag hoppas att jag inte blir bjuden på risgrynsgröt med curry nästa gång jag kommer till Er!!! Jag som är så ung än ;-)kan mer än gärna hjälpa dig i köket med att hitta rätt krydda! Eller ännu bättre jag kan nog laga maten också för säkerhets skull!!!

KRAM KRAM!!!



2009-12-08 @ 19:55:58
URL: http://www.undimoon.se
Postat av: LissenTo

Det är nog mysigt att skapa stämmning med ljus.

Men när åldern sätter in är det lika bra att tända 60 Watts lampan, minst hihi.

Currygröt, nja.... kanel låter godare.

2009-12-10 @ 21:31:30
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: LissenTo

Här är det, brun, grön och svart. Det du!!!!!

2009-12-11 @ 23:26:33
URL: http://lissento.blogg,se
Postat av: kicki i sundsvall

ha ha ja du Lena det är bara att inse glasögonen på näsan nästa ggn du går i kylen jag skulle def inte äta den gröten oj oj.

2009-12-12 @ 12:20:51
Postat av: Ingre Zack

För vår del spelar ingetdera någon som helst roll, eftersom vi vid vår ålder har varken, smak, hörsel eller syn. Både med och utan glasögon och hörapparat. Men gott smakar och lluktar allt, hur det ser ut bryr vi oss inte i. Ta t.ex. gubbröra! Se där, gott gott. Så kvinnor: Gläds över kommande år, såvida det inte blir regn!

2009-12-13 @ 21:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0