Årets sista dag och årets första !



Nu var det länge sedan jag skrev några rader, men tiden har sprungit iväg, med
både det ena och det andra.
Vi jobbar för fullt i Ljungdalen och det har varit både intensivt och roligt.
Ny personal, nytt inpasseringssystem och allt vad det innebär av intrimning. Allt har fungerat
över förväntan och det är roligt. Massor med glada turister att serva, det har gjort dagarna intensiva.

På nyårsaftonen slet jag mig lös för att tillbringa ett par timmar på en hästrygg, islandshäst. 
Det har jag inte gjort så många gånger, men det är enormt vilsamt och bekvämt även om man inte är så van.
Det blev både tölt och galopp och snön yrde runt hovarna !! Vilken frihetskänsla !!!
Det gör jag fler gånger.

På nyårsdagens morgon, tidigt, tog jag en riktigt långpromenad med hundarna, helt tyst och stilla. Alla sov visst.
Det var fortfarande mörkt när vi begav oss hemifrån. Vovvarna var tokvilda av glädje, sånt smittar.
Det är därför som man har hund.
Det hade börjat ljusna när vi kom hem. Snabbt in med lite frukost och sedan tog jag ensam skotern (maken jobbade)
och drog iväg mot Helags. Oj, vad det blåste upp, skoterspåret hade drivit igen på sina ställen. Svårt att hitta riktigt rätt,
jag körde nästan fast. Då står man där och måste vänta på hjälp. Men nu hände det inte.
På hemvägen var det medvind och jag körde mot soluppgången, häftigt !

Dagen avslutades i skidbacken där jag intesivt filade på min urusla skidåkning. Jag fick lite tips av vår skidlärare,
 så jag fortsätter fila.
Måste säga att jag verkligen har utnyttjat mina två lediga dagar. Jag förstår inte varifrån jag fick orken ?
Det måste vara från julklappen, en energilampa. Det fungerar, testa.

Nu har jag träningsvärk överallt, baken, låren, ryggen och armarna. Det känns skönt.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Åh vilka härliga dagar du haft!

En energilampa skulle man behöva :)

Kram från ett kallt men ganska snöfattigt Knivsta.

2009-01-04 @ 00:22:37
URL: http://www.kenneltwix.se
Postat av: AnnSofi

Gud Lena vad avundsjuk jag blir!! Först runda med hundarna sedan en härlig runda på hästryggen. Inte nog med det sedan tar du skotern och ger dig iväg. Vad gör jag här nere!! Fast vi har faktiskt snö nu. Men vilket kort! Jag längtar till norrland!!!

2009-01-04 @ 02:26:05
Postat av: kicki

god fortsättning på det nya året Lena du har det bra där uppe förstår jag av det du berättar

2009-01-05 @ 17:26:12
Postat av: Lissen

Nog låter du så gnistrande glad. Full av liv!

Det låter så härligt allt vad du gjorde.

Allt tack vare en lampa!!???



Mogna kvinnor vill nog inte ha mina gamla körsbär?

God forsättning på det nya året!

2009-01-05 @ 20:17:43
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kamraten och vännen, var på 5 affärer igår + ringt Elkedjan i stan. Inget napp på Melissa, däremot Philips med fågelkvitter för 1500:-.

Vart köpte din rare man din lilla lampa

Kramizz

2009-01-08 @ 17:15:18
Postat av: Lissen

Men stumpan att jag inte tänkte på dom "killaffärerna".Får hälsa på Classe imorgon!

Kramizz

Ps Hoppas du kryat på dej Ds

2009-01-08 @ 21:28:38
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Lissen

Men lilla gumman och din rare make!!!!!

Ett stort GRATTIS till er båda!

Minns er bröllopsdag som om den vore igår!

Vackra ,leende, lyckliga och alldeles underbara!!!!

Är glad att jag fick dela den dagen med er!!!

Puss och kram på er gullisar och ha en riktigt romantisk kväll..........små turtutduvor!!!!!!

2009-01-09 @ 18:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0