Totte och Maya har flyttat !

Oj, vad det var länge sedan jag tog mig tid och skrev lite i min blogg. Men det är inte bara tiden som varit knapp, det har tagit alltför lång tid att ladda ner bilderna. När vi är i Ljungdalen så går det så trögt med datorn, här uppe på berget. Visserligen går det fortare nere i byn där skidshopen ligger men inte vill jag sitta där på kvällarna efter jobbet. Då vill jag titta på OS och mysa med vovvarna .... men nu gör jag ett försök.

Det har hänt en del, Totte, Zabizax Zaffran har flyttat till sitt nya hem. Jo det blev så att pappan fick hela vårdnaden. Inte för att Crizpi varit en dålig mor, men vi tycker nog att hennes intresse har svalnat betydligt.
Hon är en modern mor som tror på delad vårdnad. Efter 9 intensiva veckor vill hon ut och roa sig igen. Vem kan klandra henne ??? Hon har börjat på gym och kör GI-metoden. Allt för att komma i form inför badsäsongen, jag menar tävlingssäsongen.

En pojke behöver en fadersfigur, resonerade jag och Lena Millqvist. Nja.. om "Skorpan" är mogen att axla rollen får tiden utvisa. "Skorpan" är inneboende hos Lena och verkar stortrivas med servicen där. Totte är också van vid full uppbackning, serverad mat på bestämda tider, allsköns bråte och tvåbenta att gnaga på. Eller, om man är lat, bara bita tag i ett byxben och åka med.

När Lena kom för att hämta Totte försökte vi att ta lite kort på honom ! Det slutade med att vi låg dubbelvikta av skratt, han såg för komiskt ut. Som den där Duracell kaninen på batteri. Benen gick som trumpinnar, det spelade ingen roll om har stod på bordet eller befann sig i luften.


Så här blev det....


.. och så här



-- men mest så här, vem hinner med när batteriet är fräscht ???



Jo, här ligger han och laddar :)

Oj, oj oj, så söt man kan vara. Skäm nu inte bort honom allt för mycket !

"Maya" har också flyttat, till familjen Tegnander i Dorotea. Vad vi har saknat hennes goa, mysiga och härliga attityd. En helt underbar flicka  som har kommit till en härlig familj. Kan det bli bättre ? Hon behöver inte vara ensam, får följa med till jobbet eller stanna hemma hos morfar. Dottern i familjen kanske blir intresserad av tävling, agility kanske ? Det får tiden utvisa.

Ibland måste man som uppfödare fatta lite smärtsamma beslut, det visade sig att "Maya" har patella luxation. Så hon ska inte användas i avel. Men nu när jag vet att hon inte har kunnat få det bättrer så känns det bra.
Jag önskar er all lycka till i framtiden ! Vi hörs.

Se så stilig hon är !!!!

Kommentarer
Postat av: inger

Hej.Hur har ni det i kylan???De är i alla fall myggfritt, vi hade 30 nu på morgonen. Vi hörs / inger

2010-02-24 @ 15:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0