Djur och natur !

Djur och natur, igen ! Blir du förvånad ?

Jag har en bonnpion som slagit ut, den är förödande vacker och doftar underbart.




Annars är min trädgård sen i år ! Jersminen som blommade hysteriskt i fjol till midsommar, har i år bara några få blommor utslagna. Men det är skönt också för nu hinner jag med ;)


Idag har jag också varit ut på en ridtur på Islandshäst !!! Eller k
limakterieponny som en god vän till mig kallar dem !!!!!
Varmt och soligt har det varit, men det har inte bekommit dessa små starka hästar. Trav, galopp och tölt i en salig blandning. Helt underbart att glida fram i naturen. Vi red en hel del i skogen, i gyttja, uppför berg och på smala stigar, där mitt ben "fastnade" på en stor sten. Inte så skönt vill jag lova.
Men kärringen är av segt virke och fortsatte framåt bara;)

Efter turen var hästarna skitiga, törstiga och i behov av lite ryggmassage !
Så här såg det ut.







Yrsa heter hon som driver stället, det här är hennes Border Collie som hon har stor hjälp av när hästarna skall samlas in. Betesmarkerna är enorma, det kan ta uppemot en halv timme att hämta hästarna, ja kanske mer.




Kommentarer
Postat av: LissenTo

Åh ridtur låter så kul.!

Hoppas Tore plåstrade om dej.

2010-07-01 @ 13:35:46
URL: http://lissento.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0