Inte så lat !

Nu har jag tagit mig samman, varit iväg och inhandlat lite mer att plantera. Nej, jag ger mig inte.
Men nu har jag köpt utomhusväxter att plantera i krukor. Min käre make älskar träd, vilket resulterat i ädelsyrén och ett plommonträd.
För att skydda dessa mot hungriga djur har han planterat fruktträden i hundgården där vi har ett hyfsat högt staket. Där växer nu körsbär-plommon och äppelträd. Men när snön lagt sig är det inte SÅ högt.
Så nu har rådjuren lite att bita i till vintern.

Titti som väntar valpar i nästa vecka mår hur bra som helst. Hon har börjat "boa", samlar stenar på hög, vaktar och vårdar dessa ömt. Vilken underbar mamma hon kommer att bli !
Här spelar utseende inte någon roll, allt blir älskat.

Mina härliga klängrosor är utsatta för massivt lusangrepp så nu har kampen börjat !
I nuläget verkar jag vinna, men, men....... en del blad har bruna prickar ! Vad kan det nu vara ?????
HELP !!!!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0