Djurliv !

Som jag lovade i mitt tidigare inlägg så kommer här lite bilder från djurlivet på ön.


Det fanns en hel del hundar och som ni ser så var de i gott hull, de allra flesta, och mycket vänliga.


Om du tittar riktigt ordentligt så kan du se en liten terass som sticker ut, den rasar nog vilket ögonblick som helst !!

Vi cyklade upp för berget och blev faktiskt inbjuden på en liten guidad tur hos familjen som bodde där. De hade en fantastisk trädgård med alla möjliga grönsaker också höns, jakthundar och en och annan katt.
Gissa om vi blev förvånad när det senare visade sig vara denna terass som vi kom att stå på. Nästan, för vi vågade inte gå ut, trots att kvinnan insisterade på att det var ingen risk !!!!!!!




Ägarinnan visade stolt upp sina kycklingar, höns och tuppar.


Utsikten från terassen, gulp !!!!!




Det hisnade i magen !



Senare på eftermiddagen tog vi en ridtur på våra ömmande bakar. Det gjorde gott vill jag lova.

Lugna trafiksäkra hästar som till och med klarade en skördetröskas ojlud när vi passerade helt nära.


Ett litet ponnyföl som vaktades noga av sin mamma, närmare än så här kom vi inte.


Stoet som jag fick rida. 

Trist var att se de undermåliga tränsbetten, de var alldeles rostiga. Så jag undvek att ta så mycket i tyglarna, försökte att bara rida med sitsen. Det fungerade bra. Härlig känsla med en häst som var så pass lyhörd efter otaliga tokiga turister som suttit på ryggen.
Hästarna var en blandning mellan arab och serbisk häst, påstod de ivarjefall.

Foder är väldigt dyrt här på ön pga av lite nederbörd så det kostade ca 200:-kr för en timme. Men det är väl inte så mycket att säga om det. Jag betalade glatt och tänkte på att de nu fick ihop till lite foder !

Suget att ta upp ridningen igen, tog tag i mig...........

Kommentarer
Postat av: LissenTo

Hisnande härlig utsikt, skulle inte heller våga gå ut på terrassen.



Vad snäll du var med hästen, lilla djurvän.

Kramizzzz

2010-05-19 @ 22:49:42
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: LissenTo

Vill så klart att vi träffas snart. Vi stannar tiden också, sommardagar då vi bara njuter.

Kram...............

2010-05-24 @ 22:33:32
URL: http://lissento.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0