Fiffiluras Eye Catcher



Nu vill jag presentera en ny familjemedlem som flyttade till Medelpad 28 juli i år. han är en Welsh Cob på 3 år.
Till att börja med ville jag kalla honom Catch men min hyresvärd började kalla honom för Cool kille, så nu blir det Coolingen.
Han är oinriden så det här blir nog mitt livs utmaning. Tur att det finns hjälp att ta till. 
Sista tiden har jag pysslat lite med western men nu blir det Akademisk ridkonst för hela slanten. Det låter nåt det !

Lite har vi hunnit med att träna, kapsong, böja nacken och flytta undan bogen. Några små steg har blivit rätt och det har vi nöjt oss med.
Jag kommer nu att skriva lite då och då mest för mig själv förståss, det blir kul att kunna backa bandet om nåt år och se om vi gjort några framsteg.
Den här underbart varma och torra sommaren måste få bli lite svalare innan vi orkar med så mycket mer.

Kommentarer
Postat av: LissenTo

Som du säger det blir som en dagbok där man kan se att det händer en massa. Fast det tror man inte när man är mitt i det hela.



Lycka till med ditt livs utmaning.

Det kommer att gå bra.

2011-10-18 @ 20:18:06
URL: http://lissento.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0