Brittsommar !

Jag kan inte minnas en höst som denna, Oktober har inletts med strålande sol och varmt, jag och Catch tränar i kortärmat, ivf. jag.

Catch har fått flytta till ett nytt stall med lösdrift då det visade sig att han började få fångkänningar ! Min hovvårdare såg en liten blödning i lamellranden och en aning snedbelastning på den hoven. Han har också haft strålröta som inte velat ge med sig så nu var det brått att göra något. Min kunskap om dessa problem är milt uttryckt obefintliga.
På kvällen kastade jag mig på telefonen för att leta ett nytt hem.



Till min stora glädje och lättnad så erbjöd sig Carina att upplåta en plats åt min ponny, så hädanefter blir det mager kost i varierad terräng. Att sedan Lenas ridplan ligger alldeles bakom knuten gör inte saken sämre.

Carina har sedan tidigare två hästar, Geiva och Perlina, den sistnämda kallar jag Pillerina. Hon är en korsning mellan kallblod och PRE, 3 år gammal. Geiva är en islänning på 21 år, drottningen i hagen som håller ordning och reda på ungdomarna. En cool dam, Carina säger att hon är som en burk valium.



Pillerina.



Geiva och Pillerina.

Träningen går överraskande bra för mig och Catch. Nu har vi börjat med travigångsättningar, inga större krav, bara trava lugnt i en låg form. Jag GÅR bredvid, ja SÅ sakta ska det gå. Inte för att jag har SÅ dålig kondis. Det handlar inte om att öka farten utan bara ändra takten. Tänk vad mycket jag lär mig !!

Ibland blir det lite protester, som iförrgår när vi la på sadeln och började gå....... lite bocksprång och stegringar men sen accepterade han otyget på ryggen.



Kameran är med utan krav på kvalité som du kan se ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0