Sen oktobermorgon

Ännu en underbar morgon i strålande sol, kan det bli så mycket bättre ? Att jag och Catch fick en härlig kontakt idag gör inte saken sämre.
Letade efter kameran men hittade den inte så det får bli lite sommar bilder mellan varven.



Jag ska träna för Carina ikväll så det blev lite lätt Parelli idag. Tillbehör har jag fått låna av Frida, tack !
Nu åker joggingbootsen på för jämnan, vilken skillnad det har blivit för honom med dem.
Förvånansvärt lätta att få på, undrar om de blir rätt påsatta ? Jag har aldrig använt sådana förr.

Lite bilar mötte, vi men annars stilla och fridfullt endast några skator som skrek. Promenaden fortsatte upp mot Kontorillen där vi vek av på en skogsstig, oj vad han gillar skogen, nosar och suckar av välbehag hela tiden. Frostnupen Ljung verkade vara en delikatess.

Parelli övningen bestod i att jag skickade fram honom en bit och jag själv gick i höjd med hans rumpa. Han lyssnade fint och stannade när jag bad honom, det har jag haft problem med.
Vänstra sidan funkade bäst.



Catch i samspråk med Katrin, en kursdag i augusti, tror jag att det var ?

Vi var väl ute i nästan 2 timmar, varmt och gött. Väl tillbaka på stallbacken drog jag av honom en gång till med ryktstenen, oj vad han fäller. När jag ändå var i farten åkte skägget också samt lite ansning på öronen, som vi säger på The Body Shop - Ser man fräsch och pigg ut så känner man sig också fräsch och pigg ;).
Han är en riktig liten livsnjutare har jag upptäckt. Idag när jag kliade honom på halsen la han för första gången sin haka på min axel och suckade. Så stod vi, stilla en stund, och bara njöt.

Han kan vara så underbar och så...... underbar !


Carina visar vägen över bäcken.

Kommentarer
Postat av: LissenTo

Förstår att det är en lycka för varje framsteg, som du och Catch gör tillsammans. Härligt :-)

Vädret vi haft hittills, toppen.



Visste inte att hästar har joggingboots?

Sedär, man lär något nytt varje dag.



Kram



2011-10-25 @ 20:37:07
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Camilla

Ni verkar ha funnit varann du och din söta prins. Blir nog kanon det där

2011-10-26 @ 07:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0