Hösten är här !

Den 28 juli flyttade ju Catchen hem till mig, jag fick ta fram almanackan och räkna för att förstå att han bara bott hos mig 6 veckor. Det känns som en evighet faktiskt, så mycket har hänt, eller så har det inte hänt så mycket.
Ibland måste man stanna upp och reflektera lite, över tiden, om inte annat.

Jag och Catchen var med på en intressant och mycket givande kursweekend med Katrin Wallberg på Lögdö Bruk. Jag har varit med en gång tidigare men med min älskade Harald Hårfager och var då rejält förvirrad måste jag erkänna. Men den här gången var jag bättre påläst. Så mycket matnyttigt smältes både i magen och i hjärnan.
För att göra en lång historia kort så vill jag berätta att Catchen var makalöst lättlärd !! Det var överraskande och väldigt roligt. Lätt som en plätt, bara hem och träna och sen så........

Nja, så har det inte blivit, , jag och C, har haft våra duster, det har varit separationsångest för C att lämna hagen och bästa vännen Quartzo.Toksken utefter byavägen med nya snygga dyra sadeln med efterföljande bocksprång, för att bli av med den. Matte ville inte släppa taget om grimskaftet (navelsträngen) vilket resulterade i lite skrubbsår på henne. Jag som har läst så mycket om allting, men det här kapitlet har jag inte sett ????

Med enormt tålamod från bästa stallkompisen, Mia som också äger Quartzo, har vi tagit oss fram på golgata, kallar byavägen så.
Idag kom ett litet, litet genombrott. Det var inte bästa slutan,öppna eller travigångsättningen, det var Catchen som ville vara med MATTE utan Quartzo.
Nu ska ni som läser få ett fantastiskt tips, ta med en morot till hagen nästa gång och håll den framför hästens mule när ni går upp till stallbackn eller vart ni nu ska.
Väl däruppe stod vi och tjusade i regnet, mera morot, lite gos och sedan ner till hagen. Läs och häpna jag fick nästan dra honom in i hagen. Hi hi hi, där stod han och tittade längtansfullt på mig, mitt lilla charmtroll ;)

Ska bli kul imorgon att se vad som händer?????
Jodå, jag har försökt köpa honom tidigare, utan framgång, mitt lilla charmtroll;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0