Äntligen....

... i sadeln. Tack Frida för att jag fick rida mr M idag. Åhh så häftigt, vilken super trevlig häst.
Nu får jag tänka om helt och bara "go with the flow". Han kan allt, gör jag rätt så blir det rätt.

Inledningsvis så gjorde jag inte rätt, vi kom ingenstans..... Marksman stod och tryckte vid matte och jag satt som ett frågetecken på hans rygg. Hur då höja energin ? Tyckte att jag gjorde det, men tydligen inte. Han kände verkligen in mig - ska det vara så här ? Tillsist kom vi iväg i en trevande skritt, som blev en trav och vi svängde så fint åt höger och vänster :) Mjukt och lätt, det är den här känslan som jag vill ha. Ingen brottningsmatch bara ett lätt stöd i munnen, på hästen alltså.
Tänk när jag och Catch är där.

Vrålhungrig när jag kom hem, köttfärssås med ris och till det mjölk med knäckebracka. Det är mat för hästtjejer det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0