Genombrott !!

YES!



Det var i ett ivrigt snöande, som Frida idag, lugnt och sansat tog upp Catch i en liten galopp !

De 3 sista träningarna har vi (hon) tryckt på lite knappar som verkligen har gett resultat.
När vi började med det så sa Frida- Nu ska vi se vad som händer på 4:de dagen.
Idag var det 4:de dagen, han travade låg och lång med lite slack i repet, hon sätter in lite energi och vips började Catch galoppera några steg. Inget bråk och tjorv och tjolattjo fladdring.
Måste kanske förtydliga och säga att vi longerade honom :)

Bilden ovan är på Frida och Marksman, hi hi .

När Frida pratade om 4:de dagen fattade jag ingenting. Vad skulle hända då, alltså ?
Nu vet jag. Galoppen har varit akilleshälen för Catch, han har inte riktigt vågat släppa till. Mentala bromsen har legat på.
Gissa om Catch fick godis och beröm och... VILA !
Vi nöjde oss med det.

Men sen frågade Frida om jag inte ville följa med till Bredsjön och rida Marksman, ville ?
Ha ha -Får jag ?
I vanlig ordning sken solen där och vi sadlade på, hon Sören och jag Marksman.
Underbara ridtur, alldeles för kort, men både jag och Marksman är ju lite till åren ;)

Marksman visade sig på bästa humör och gav mig trav, slutor och öppnor. Hur lätt som helst med lite instruktioner från Frida.

Lite jätterädd blev jag när plogbilen kom !!!! Men det gick bra, rama in, djupandning och hoppas......... YES !



Min söta ponny !

Kommentarer
Postat av: Frida

Riktigt bra sammanfattning av en bra dag! Mentala bromsen var ett perfekt uttryck! ;)

2012-02-22 @ 22:17:56
URL: http://fridanygren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0