4 januari

Djävulsk halka idag ! Träningen måste ställas in, regnet vräkte ner i natt.

Jag tror att det var en bedrövlig syn som mötte stallchefen när hon skulle fodra pållarna imorse.
Hästarna stod på led för att snabbt som katten få komma in i boxen och få på sig ylletrikåerna ;)

Lite senare på dagen åkte jag dit och tog av dem de våtvarma omslagen för att sedan släppa ut dem. Men, ingen hade någon vidare lust att gå ut så jag borstade dem lite hjälpligt och sedan fick de sova vidare i den "goda" stallvärmen.

Något torrt täcke hade jag inte att dra på Catch, vad gör man ? Lätt, åker till Hööks och inhandlar ett nytt regntäcke för 700 pix. MEN det var nice och med lång hals.... prasslade fint också.
Sedan släppte jag ut korvarna.

För att få något vettigt gjort så åkte jag över till Frida för att med hennes hjälp göra av med lite mer pengar. Det gick superlätt och smidigt så nu väntar vi bara på lite tillbehör till Parelli träningen. Carrot stick, savvy string och ropes. Var det så det hette ?

Snorhalt i ordets rätta bemärkelse var det. Jag susade fram i 10km/h, höll hårt i ratten kände hur jag gled som i en tvålkopp. Dj..kla fartdårar som kör om !!!!
Som tröst stannade jag och köpte choklad på hemvägen á 28kr, är det lön snart ?

Tack snälla Frida för all kurslitteratur som jag fick låna. Satte genast på DVD:n och somnade !!!!!!!!!!

Nya tag NU !



Kommentarer
Postat av: LissenTo

Åh det var en händelserik dag och plånboken hade korsdrag.



Snäll kompis som lånar ut böcker, imorgon får du ha mer ljud på dvd:n så du inte somnar :-)

2012-01-04 @ 22:40:41
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Frida

Du satte alla facktermer på grejjerna! ;) De är lite lätt sövande de där DVD:erna men när man orkar se dem så är de bra!

2012-01-04 @ 22:49:26
URL: http://fridanygren.blogspot.com/
Postat av: lena

Tack för era inlägg det värmer.

Alltså, jag lär mig så mycket att huvudet fylls totalt och jag säger bara O`boy !

Anette syns på onsdag , min egen lilla fotograf :)

2012-01-05 @ 22:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0