Dag 11



Tittut !


Idag var Catch väldigt lugn nästan lite slö. Så vi fortsatte med leken, fatta galopp.
Den har han inte riktigt fattat än, men är på mycket god väg. Han drog från mig en gång men kom lugnt tillbaka, härligt.

Men innan det så tog jag fram lilla plastpallen, för att kunna stå på den och hänga över honom. Inte så lätt, den var hal och inte blev det bättre av att jag hade halskydden på. Varför tog jag inte av dem ?????? Mycket nu.

Svårast var det att få honom att komma fram till mig med bredsidan, han har ju lärt sig att stanna en bit ifrån mig. Nåväl det gick riktigt bra att hänga från båda sidor. Han vänder på huvudet och tittar på mig - Får jag något gott nu ? Nu får han bara gott när jag hasat av. Annars kanske han får för sig att börja "leka" med mina skor när jag sitter upp.

Bra promenad till och från ridbanan. Rätt vad det är, så går det som smort, och då förstår man inte varför något så enkelt var så svårt.
Vilodag imorgon för pållen.

Kommentarer
Postat av: mattemia

Jämans vilken fin bild på er snyggingar!

Du har tur att du har en häst som inte är så nogräknad. Quartzo skulle aldrig i livet närma sig en plastpall. Nä en omålad Ikea-pall är det enda som duger åt honom ;) KRAMAR

2012-01-17 @ 14:23:40
URL: http://lusitanoqsen.blogspot.com/
Postat av: LissenTo

Vad fundersam han måste ha blivit när du kom med pallen?

2012-01-18 @ 15:44:47
URL: http://lissento.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0