Dag 14

Sist var Catch trött när vi tränade, han jobbar ju så bra och kommer upp med ryggen, så det är klart att det blir ansträngande.

Vi var till Katrin Wallberg på sitsclinic i helgen som var. Mycket givande, en av de bästa kurser som jag bevistat alla kategorier. Birthe Vogelius föreläste om sitsen och dess inverkan på hästen när vi rider. Vi lärde om den atletiska hållningen, vikten på stortårna i stigbyglarna, olika hjälpmedel och mycket mer. Allt övade vi praktiskt, dock utan häst.

Catch fick vila i 4 dagar och verkade vara i fin form, men vi var ändå lite försiktiga. Jag var trött och det märktes, aldrig har det varit så trassligt för mig som igår. Men vilken underbar liten kille jag har, han kunde, men inte jag, kan man sammanfatta. När det går dåligt är det så lätt att skylla på hästen när det egentligen är mitt klumpiga och otydliga sätt som speglar sig i hästen.
Frida tyckte ändå att jag var duktig som löste en del tjorv som uppstod.
Fin promenad hade vi till ridbanan och hem.

En stor sak hände som rörde mig djupt. Efter att jag tagit in honom i stallet tagit av reflexer och lite sånt, så brukar jag öppna stalldörren  sedan får han gå ut på stallbacken, snurra runt och vänta medan jag stänger. (Det blir mycket snurra.) 
 För att jag sedan ska kunna ta av honom repgrimman. Men igår stannade han i mitten och stod stilla. Jag fattade ingenting. Vi stod stilla en liten stund sedan tittade han mig djupt i ögonen och sa - Du kan ta av mig repgrimman nu, så blir det enklare för dig !
Så får det bli fortsättningsvis :)
Han är så klok och smart min lilla ponny. Det behövs när matte är senil.


Vintervackert och vinterblek matte !

Kommentarer
Postat av: LissenTo

Åh vad gulligt med grimman, blev lite rörd jag också.

2012-01-24 @ 13:40:45
URL: http://lissento.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0