Dag 5

Nu har vi mycket övningar att träna på.
Öka minska farten i volten, byta varv, sidvärtesrörelser och sist men men inte minst att med hjälp av grimman böja in huvudet till sidan och stå still.

Att öka storleken på volten är svårt men idag kom jag på ett litet "knep", jag måste än så länge vara nära honom, böja in huvudet och trycka till i skänkelläge varje gång han lyfter inre bak.
Då förstod han i några steg.
Nu är det förfining, förfining och öka avståndet till honom som gäller.

Men jag måste säga att efter varje träningspass känner vi oss som segrare när vi lämnar planen.
Catch blir mer och mer avspänd samtidigt som han öppnar upp sin inneslutning. Han hade så lätt för att skärma av tidigare. Men det här tycker han är roligt och han vill så gärna vara matte tillags :)

Vi har VÄRLDENS bästa tränare !!! Jojomensann !

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad du är gullig! Ni är så bra elever vilket är viktigt att säga för annars kan det inte bli något.

2012-01-03 @ 13:03:45
URL: http://fridanygren.blogspot.com/
Postat av: LissenTo

Små framsteg,som är lycka. Mmmm det förstår jag!

2012-01-03 @ 17:55:02
URL: http://lissento.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0