Dag 6

Nu har Catch verkligen kommit ur sitt skal, pigg, alert och svårt för att stå still. -Oh boy, interesting ! Refererar till Linda Parelli :)

Vi tränade efter jobbet, mörkt ute men vi hade belysning på banan. Två nya övningar, samt en galoppfattning i höger varv. Oj, oj, oj vad jobbigt. Trav är absolut hans starka sida. I galoppen försökte han dra men lugnade ner sig ganska snabbt. Sedan fick han stå still och försöka tänka över vad som hände. Ögonvitorna lyste i mörkret.

Idag påbörjade vi lite tömkörning, nytt för mig och nytt för Catch. Långa tömmar och jag var lite rädd för att han skulle börja bralla och jag trassla in mig i repen. Men inget hände, förutom att det gick ganska bra. Kul !
"Parelli Frida" visade mig sedan en liten "lek", hoppa upp och ner vid sidan av Catch, fram och tillbaka utefter hans sida. Bra övning inför uppsittningen. Vänstersida, jobbigt, svårt att stå still. Höger sidan gick som en dans.
-Oh boy, interesting !

Promenaden fram och tillbaka till ridbanan gick fint.

Spännande att se vad han har för energi nivå vid nästa träning ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0