Somrigt !

Idag tittar jag bara till Catch som igår fick komma upp till skogen och sommarbetet. Han och flickorna blev så glada, nu är det slut på svältkosten ! De rev lite gräs här och där, sprang lite hit och dit, trodde inte sina ögon, MAT överallt. Vilket paradis för en häst !

Det blev en riktig belöning efter gårdagens slit, sadel, träns och joggingboots på. Sedan bar det iväg till ridbanan där det blev lite longering i skritt och trav. Fia sadlade av och klängde sedan på honom från båda håll, det gick så bra att hon satte sig upp. Vi skrittade honom upp och ner längs långsidan. Toppen duktig kille, inga problem alls. Men lite nervös blev jag som den mamma jag är, inget får hända Fia.

Det nöjde vi oss med, på med sadeln igen och vidare promenad till Lögdö bruk. På hemvägen var lillkillen riktigt trött, snubblade sig fram. Det är inte bara jag som har katastrofal kondis.
Det blev mycket promenerande för mig och det värkte duktigt framför Tvn igår, men jag måste bara se Loreen.
Vilken härlig låt och underbar artist, grattis säger jag lite enkelt :)


Kommentarer
Postat av: Frida

Jättefin bild på Catchen mitt i bäcken!

2012-05-27 @ 22:20:21
URL: http://fridanygren.blogspot.com
Postat av: Lissen

Vad härligt med sommarbete, som att äta efterrätt hela tiden :-)

2012-05-29 @ 12:31:50
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0