Hundutställning



Denna sommar har jag och maken rest landet runt på hundutställningar. Det har varit så mysigt, trevligt och spännande som det brukar vara. Vädret har också varit kanonfint, ibland lite för varmt faktiskt. Då tänker jag på Ransäters utställning, ni minns ? Det var inte hundutställning det liknade mer "djurplåger". Stekande hett och ingen skugga, men de små liven kämpade på tappert, allt för att blidka matte/husse. Tack och lov att det finns tält !

Jag ordnade med Tibbespecialen i Svenstavik i år och där var det som vanligt, ösregn. Jag förstår inte varför det ALLTID regnar så infernaliskt den helgen?  Utställare kom från norr till söder och även några från vårt grannland i väst.
Tänk om Jämtland kunnat visa sig från sin bästa sida, det kan vara så vackert här.
Detta till trots så kämpade vi på i lågskor, gummistövlar och diverse regnkläder.
Det var kallt och ruggigt och aldrig har väl fikat smakat så bra !
Tack till Er alla som hjälpt till denna dag så att det trots vädret blev bra.
Nu planerar vi för nästa utstä

Kommentarer
Postat av: Lissen

Oh vilken otur med regn Men ni ordnade säkert allt så det kändes som solsken inombords för alla vovsingar och hundägare!

Mmm gott fika, smakar alltid gott oavsett väder!

Kramen

2008-08-07 @ 09:02:33
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0